Vegårshei bibliotek

Barnesamtaler: det anerkjennende samværet og samtalens betydning for barn med samspillsvansker
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Barnesamtaler: det anerkjennende samværet og samtalens betydning for barn med samspillsvansker
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Eier
  • Vegår
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2006
Noter
  • Emilie Kinge spør i boken hvordan vi kan bli bedre til å snakke med barn, ikke bare til dem. Mange barn opplever ting i familien, i barnehagen eller skolen som kan være strevsomme, eller de kan bli overveldet av nyheter fra verdenssamfunnet. Barn takler dette ulikt, men noen reagerer med redsel, frykt og utrygghet og noen kompenserer sine følelser med å utvikle en atferd som oppfattes som problematisk. Felles for disse barna er at de trenger voksne som ser dem og som snakker med dem og hjelper dem til å uttrykke og forstå seg selv bedre. Kinge har arbeidet med barn og unge med spesielle behov i mange år, og har gjort seg viktige erfaringer med systematisk bruk av samtaler. Her gir hun en praktisk og metodisk fremstilling av hvordan man kan komme i gang med og gjennomføre barnesamtaler. Har litteraturliste. Bibliografi: s. 225-227
ISBN
  • 82-05-36116-9
  • 978-82-05-36116-4
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 1 (0)
*000     nam         1
*00116875
*008       2006           a     0    00nob 2
*015  $a0166987$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a82-05-36116-9$bh.$cNkr 280.00
*020  $a978-82-05-36116-4
*035  
*08231$a155.4136$zh$25
*090  
*100 0$aKinge, Emilie$jn.
*24510$aBarnesamtaler$bdet anerkjennende samværet og samtalens betydning for barn med samspillsvansker$cEmilie Kinge
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2006
*300  $a227 s.
*505  $aBibliografi: s. 225-227
*520  $aEmilie Kinge spør i boken hvordan vi kan bli bedre til å snakke med barn, ikke bare til dem. Mange barn opplever ting i familien, i barnehagen eller skolen som kan være strevsomme, eller de kan bli overveldet av nyheter fra verdenssamfunnet. Barn takler dette ulikt, men noen reagerer med redsel, frykt og utrygghet og noen kompenserer sine følelser med å utvikle en atferd som oppfattes som problematisk. Felles for disse barna er at de trenger voksne som ser dem og som snakker med dem og hjelper dem til å uttrykke og forstå seg selv bedre. Kinge har arbeidet med barn og unge med spesielle behov i mange år, og har gjort seg viktige erfaringer med systematisk bruk av samtaler. Her gir hun en praktisk og metodisk fremstilling av hvordan man kan komme i gang med og gjennomføre barnesamtaler. Har litteraturliste.
*650 1$aKommunikasjon$xBarn$0barnepsykologi$1155.4136$2BS$9nor
*850  $aVegår
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Vegårshei folkebibliotekLivstil og helse